فنادق مصر

فندق لو ميريديان مطار القاهرة ( المميزات + المرافق + الخدمات )

فندق لو ميريديان مطار القاهرة فندق ٥ نجوم وديكورات بسيطه وعمليه يقع في محيط مطار القاهره و يوجد جسر من الفندق للمطار مباشره ورغم ذلك هادئ جدا ومريح الخدمه بالغرف ممتازه اسعار السكن مناسبه

فندق لو ميريديان مطار القاهرة

اطلالة فندق لو ميريديان مطار القاهرةغرف فندق لو ميريديان مطار القاهرةغرف لو ميريديان مطار القاهرة

مميزات الفندق:

  • من اجمل الفنادق اللي نزلت فيها في القاهرة .
    الفكرة في ان الفندق ممتاز ويقع في مكان اكثر من ممتاز (في قلب مطار القاهرة) ، الفندق يوجد فيه وصلة مباشرة الى الصالة رقم 3 (صالة مصر للطيران) .
  • فندق مميز ومناسب ل كاب الترانزيت أو الرحلات القصيرة للقاهرة.. خدماته ممتازة والغرف جيدة..
    يرتبط بالمبنى 3 من المطار بجسر عبور للمشاة وتوجد حافلة تنقل الركاب لمبنى 2 كل نصف ساعة على مدار الساعة
  • من أفضل الفنادق علي الاطلاق. فريق العمل مؤدب ومتعاون وخلاص وخدوم لأقصى الحدود. مستوي النظافه في الغرف والفرش ممتاز. رائحه المكان طيبه وفواحه. حمام السباحه صغير ولكنه نظيف جدا. الحمامات نظيفه جدا. المطعم لا يشهد تنوع كثيرا ولكن الاكل ممتاز وذو مذاق مقبول وشكر خاص لشيف الحلويات مذاق رائع رائع يذهب العقل مع الحلويات. شكرا لكل فريق العمل.
    هذا الفندق ٥ نجوم من افضل الفنادق التي تقع داخل المطار، الغرف جميلة جدا .
    انا جربت مطعمين داخل الفندق ده، اول واحد كان المطعم الرئيسي كان الاكل فيه جميل و نظيف جدا، و كمان جربت المطعم اللبناني Mezzah جميل جدا، العاملين داخل الفندق معاملتهم ممتازة و جميلة جدا.
    و انا بحب التواجد في الفندق ده و شكرا لكل العاملين هناك.
  • القعده على البيسين تحفه مع صوت الميوزيك وال DJ اللي شغال
    اليوم في مجمله كان جميل.. لكن مع الأسف انتهى بموقف دايقني جدا من الويتر ورئيسه اللي بيدعمه ومش عايز يبان غلطان.. واهتمامهم بالجيست الأجنبي عننا..
    وطبعا الدنيا غاليه شويتين هناك.. بس تفاديت ده بأني جبت حاجات من هايبرماركت نجمة هيليوبوليس..
  • كانت هناك رحلة عمل وتم الحجز داخل المريديان وهو فندق يتميز بالموقع الجغرافي المتميز داخل مطار القاهرة مما يجعله مكان مناسب جدا للمسافرين والذين يرغبون البقاء لمدة محدودة بالنسبة للغرف فهى جميله ونظيفه والشىء الغي متوافر في الفنادق الأخرى وجود راديو جميل يعود بك للزمن الجميل والخدمة جيدة إلى حد ما بالمجمل هو فندق ينصح به.

بوكينج

جوجل